Agrupament Escolta Torxa

Actualitat de l'Agrupament (tornar inici)

Comunicat

Davant de l’acusació apareguda a les xarxes socials sobre les burles a un nen amb disfunció intel·lectual al nostre agrupament, la nostra postura és aquesta:

Ante la acusación aparecida en las redes sociales sobre las burlas hacia un niño con disfunción intelectual en nuestro agrupament, nuestra postura es la siguiente:

Publicat a A.E.Torxa | Deixar un comentari

L’A.E.Torxa se’n va d’excursió a Collbàs

El passat dissabte dia 15 d’octubre, els escoltes de l’Agrupament Escolta Torxa vam anar d’excursió a Collbàs. És una sortida que tots els membres de l’Agrupament realitzem cada any a l’inici de curs, i que serveix per conèixer millor als nostres amics i amigues tot fent activitats.

Ens vam trobar tots al cau (Carrer del Bruc), i aprofitant el bon dia que feia, ens vam posar a caminar tots junts cap als Dipòsits de Vilanova del Camí. Un cop allà, vam fer una parada per esmorzar i així agafar forces, ja que tot seguit, va començar la gimcana que ens portaria a Collbàs.

L’activitat consistia en trobar un excursionista que s’havia perdut. Ens vam dividir en grups, i pel camí ens vam trobar diferents activitats i pistes, que ens van ajudar a resoldre el misteri. Ho vam aconseguir!

Un cop a Collbàs, vam dinar i després encara ens va quedar una estona per jugar i aprofitar el dia. Per tornar cap a Igualada, vam passar per Montbui, on vam parar a berenar. Finalment, vam seguir fins al cau, on ens esperaven els pares i mares.

Així doncs, vam passar un dia genial, amb tots els companys i companyes de l’Agrupament, fent activitats i envoltats de la natura.

L’A.E. TORXA CELEBRA LA CASTANYADA

Els passats 7 i 8 de novembre els Castors i les Llúdrigues,  els Llops i les Daines, els Ràngers i les Guies, els Pioners i les Caravel·les, els Ròvers i els monitors i monitores vam celebrar la Castanyada a Vilanova de Prades, a la casa Can Català.

Escoltes i monitors vam passar dos dies plens de diversió gràcies a les activitats, els cants i el joc de nit. Vam jugar i córrer molt ja que vam haver d’investigar pel poble per trobar la clau de la casa de colònies. També vam poder ajudar a la Castanyera a crear una poció màgica per salvar-la del malvat Halloween i vam tenir l’oportunitat d’ajudar-la a obrir la seva motxilla, que havia quedat tancada amb un candau amb la clau perduda. A més, vam ajudar-la a decidir a quina filla deixava el negoci de les Castanyes.

El diumenge, per acabar la sortida amb bon regust de boca, vam fer un dinar amb els pares dels escoltes, que va ser cuinat pel Clan de Ròvers de primer any. Després de dinar, mentre menjàvem les castanyes i bevíem el cafè preparat per l’APIME (Associació de Pares i Mares d’Escoltes), vam fer un joc amb els pares per aconseguir, gràcies a diferents proves, els ingredients per fer un panellet.

Un cop acabat el dinar, els escoltes van marxar a casa a descansar després d’haver passat dos dies molt intensos i plens d’activitats.

La Castanyada ha estat la primera sortida de dos dies de tot l’Agrupament que hem realitzat aquest any. Ara comencem a preparar els Campaments de Nadal amb molta energia i il·lusió!

Sempre a punt!

Publicat a A.E.Torxa | Deixar un comentari

L’A.E. Torxa se’n va a Collbàs!

El passat dissabte 10 d’Octubre, tots els membres de l’Agrupament Escolta Torxa vam anar d’excursió a Collbàs. És una sortida que realitzem cada any a principi de curs, amb tots els membres de l’Agrupament, des dels més petits fins els més grans. Aquesta sortida, a part de fomentar el respecte a la natura i cap als companys, serveix per conèixer molt millor els amics i els nous nens i nenes del cau.

El recorregut va començar al cau (Carrer del Bruc), passant pel Rec, Montbui, i arribant a Collbàs. A Montbui però, vam fer una parada per esmorzar i en aquest moment va aparèixer un científic amb una poció màgica de color verd que ajudava a agafar forces per continuar el camí i, per tant, tots els escoltes en van fer un glop. Aquesta història és part de la trama de l’animació, que ben aviat va continuar a Collbàs.

Així doncs, un cop vam arribar a l’església de Collbàs, va tornar a aparèixer el científic. Malauradament, la poció que ens havia donat no era la correcta, sinó una que ens va convertir en amebes i a causa d’això va començar un joc que ens anava transformant cada vegada en un ésser superior, passant per crancs, sargantanes i pingüins fins a tornar a ser éssers humans. Finalment, tots els escoltes vam aconseguir arribar al nostre objectiu.

El camí de tornada va ser molt ràpid, per això vam aprofitar per fer una parada a la Font del Cargol i així berenar abans d’arribar a les set del vespre al cau, hora en que ens havien de recollir els pares.

En definitiva, va ser un gran dia on monitors, monitores i tots els escoltes ens ho vam passar d’allò més bé i ens va fer encarar el nou curs amb moltes ganes!

Publicat a A.E.Torxa | Deixar un comentari

L’Agrupament Escolta Torxa està a punt per començar el nou curs

S’acosta l’octubre i l’Agrupament Escolta Torxa està a punt per començar el nou curs. Enguany farà 44 anys que l’agrupament es mou en el món de l’escoltisme; un món on es fomenta una manera diferent d’educar, donant importància a l’adquisició de valors, el treball en equip i el respecte a la natura tot combinant-ho amb jocs, dinàmiques, tallers, excursions i tot tipus d’activitats.

L’A.E. Torxa és una associació sense ànim de lucre coordinada per monitors voluntaris; està vinculada als Maristes Igualada i, conseqüentment, al CMS (Centre Marista d’eScoltes). S’organitza per branques, que són les següents: Castors i Llúdrigues (8-9 anys), Llops i Daines (10-11 anys), Ràngers i Guies (12-13 anys), Pioners i Caravel·les (14-16 anys) i Ròvers (17-18 anys). Durant el curs, les branques es troben cada dissabte de 16-19h al Col·legi Maristes Igualada o al Cau (C/ del Bruc nº 9); a més, es fan sortides conjuntes de tot l’Agrupament com la Castanyada, Campaments de Nadal i Carnestoltes. A part, es fan diverses activitats amb altres agrupaments d’arreu de Catalunya, que també formen part del CMS, com la Pasqua i la Trobada General.

Hi haurà una reunió informativa el dia 2 d’octubre, a les 20:30h, a la Sala d’Actes dels Maristes Igualada. Per a més informació ens podeu trobar a www.aetorxa.com, Facebook i Twitter o també et pots posar en contacte amb nosaltres amb el correu aetorxa@aetorxa.com .

Publicat a A.E.Torxa | Deixar un comentari

L’A.E. Torxa se’n va de Campaments de Nadal!

El cap de setmana passat, dies 6,7 i 8 de Desembre, l’Agrupament Escolta Torxa va desplaçar-se amb autocar fins la casa de colònies Mas Gircós (Garrotxa) on vam anar a passar els Campaments de Nadal. Vàrem ser un total de 83 escoltes i 17 monitors.

Cada any, els Campaments de Nadal tenen una trama. Aquesta vegada estava inspirada amb el famós personatge Sherlock Holmes i el seu ajudant Watson, els quals van haver de resoldre un cas, mentre que la resta d’activitats i jocs estaven relacionats amb aquesta animació.

El primer dia, els escoltes van arribar a la casa i van començar a descobrir-hi tots els racons. Després d’això vam dinar tots junts, abans de començar els jocs de tarda.

El segon dia vàrem anar d’excursió a Beuda, un poble prop de la casa de colònies, a uns 5 quilòmetres aproximadament. Els escoltes vam començar a caminar a les 10 del matí per arribar gairebé a la una del migdia. Un cop dinats, vàrem tornar cap a la casa i vam ser-hi abans de fer-se fosc. Més tard ens vam dutxar tots i es va fer l’hora de sopar.

L’endemà ja era el dia per marxar, s’havia fet molt curt el cap de setmana i ja ens estavem preparant la motxilla, altra vegada, per tornar a casa.
Abans de marxar però, vam fer un taller, el qual consistia en fer figures amb pals de gelat, per penjar a l’arbre de nadal.
Després d’això, ens vam acomiadar tots amb uns cants i amb l’hora dels adéus.
Finalment vam arribar a l’estació d’autobusos d’Igualada a les 7 de la tarda on els pares ens estaven esperant.

Publicat a Sortides | Etiquetat | Deixar un comentari

Celebrem la Castanyada!

Aquest passat dissabte 8 de novembre, els escoltes de l’Agrupament Escolta Torxa vam anar a celebrar la castanyada a l’ermita de Sant Martí de Massana, a prop del poble de Rubió.

Després d’una estona de caminar vam arribar a l’ermita, un espai molt bonic i adequat per poder fer tots els jocs que s’havien preparat. Al matí vam competir en grups per aconseguir els elements indispensables per una bona castanyada: la llenya, els llumins, els panellets, les castanyades i els moniatos. Tot seguit vam poder dinar i vam tenir temps lliure per descansar, jugar i fer cabanyes al bosc. A la tarda, tot i el fred que es començava a notar, vam poder superar unes proves que ens van permetre trobar la castanyera segrestada.

Després de berenar van començar a arribar les famílies mentre el nostre grup de Ròvers de primer any ens estaven cuinant el sopar. Escoltes, monitors, socis col·laboradors i famílies vam poder gaudir d’un sopar en un ambient festiu amb castanyes preparades per l’APIME que va culminar en un karaoke on qui volgués podia sortir a l’escenari a cantar una cançó. Com en qualsevol concurs, es va fer l’entrega de premis i els guanyadors es van emportar un moniato, una castanya o un panellet d’or.

En general, va ser un dia molt tranquil que ens va permetre conèixer-nos tots una mica millor i gaudir d’un entorn immillorable i d’un temps que, tot i ser fred, es va mantenir estable durant tot el dia.

Publicat a A.E.Torxa, Activitats, Sortides | Deixar un comentari

Iniciem el curs 2014-2015!

El dia 4 d’octubre l’Agrupament Escolta Torxa vam començar el nou curs fent cau al Col·legi Maristes d’Igualada. Ens vam dividir per branques on es van fer jocs de coneixença, activitats i animació.

El següent dissabte 11 d’octubre, els escoltes vam fer la tradicional sortida a Collbàs. Monitors i escoltes ens vam trobar al Cau a les 9.00h del matí, on ens vam posar en marxa de seguida direcció Collbàs. L’excursió va ser un bon moment per retrobar-nos, conèixer les noves incorporacions del grup, explicar les aventures de l’estiu, etc.

Al cap d’una llarga estona caminant, vam fer una parada als dipòsits de Vilanova del Camí per esmorzar i carregar les piles. Un cop vam tenir les panxes ben plenes, vam fer diferents grups d’edats barrejades per dur a terme una gimcana molt entretinguda. Vam fer la resta del camí amb l’equip de la gimcana, tot fent diferents proves que donaven pistes per descobrir qui era el rei.

Un cop a Collbàs, vam dinar i vam tenir temps lliure per jugar, divertir-nos, parlar amb els companys…

Per últim, vam tornar fent altre cop camí cap a Igualada gaudint de la natura que ens envoltava. Vam parar a una font a prop d’Igualada que va ser reconstruïda per una branca de Ràngers i Guies, la Font del Cargol, i un cop tips vam seguir el trajecte cap a Igualada, deixant endarrere un dia fantàstic ple d’anècdotes divertides i d’alegria.

Publicat a Activitats | Etiquetat | Deixar un comentari

L’Agrupament Escolta Torxa d’Igualada passa el pont de desembre al Castell de l’Areny. Grans Campaments de Nadal 2013!

Aquest pont de desembre, l’Agrupament Escolta Torxa hem anat al Castell de l’Areny a viure una gran experiència!

Divendres a les nou del matí ja estàvem a punt per marxar direcció Berga; motxilles plenes de roba d’abric, la camisa i el foulard al coll i moltes ganes de conèixer i compartir. En arribar ens vam adonar que estàvem al bell mig de les muntanyes, en un poble petit d’unes poques cases i llocs amagats per descobrir. Després de dinar, ens vam trobar amb una sorpresa més. Al poble no estàvem sols, també hi havia un capità i uns mariners que volien descobrir l’Antàrtida! Així doncs, com a bons escoltes vam començar el primer joc de descoberta i vam ajudar als nostres nous companys. A la nit hi havia un cel ben estrellat, tot i el fred que feia vam poder descobrir on s’amagava un mapa molt important pels amics mariners. Tot seguit, a dormir de pet perquè l’endemà al matí ens esperava el següent repte; una excursió de tot el dia, des del poble de Castell de l’Areny fins al Padró (1.765m). Va ser una gran sortida. No hi havia cap núvol al cel, feia un sol radiant! Ens vam llevar ben d’hora i vam començar a enfilar-nos per aquells boscos de fulla caduca, un paisatge realment espectacular. Es veien totes les muntanyes, majestuoses però tranquil·les, amb un mar de núvols a l’horitzó que deixaven entreveure la muntanya de Montserrat al fons. Pel camí, els nostres amics van aconseguir el seu objectiu, van arribar a l’Antàrtida i van trobar una planta molt especial. Va ser una pujada dura, sobretot pels més menuts, però tot i així l’esforç té una bona recompensa! Al cim vam dinar contemplant unes vistes meravelloses, amb el Pedraforca nevat i tota la vall als nostres peus. Després de fer un descans i omplir la panxa, vam córrer muntanya avall! En arribar a l’esplanada, vam tenir el privilegi de compartir el camp amb un ramat de cavalls que corrien amb nosaltres, era un contacte amb la natura molt bonic i especial.

Finalment, vam arribar altra vegada a la casa, quan ja era ben fosc! Des dels Castors i Llúdrigues fins a les Ròvers van anar de pet a la dutxa i abans de sopar, cada branca va fer els seus consells d’admissió. Quan ja estàvem del tot recuperats, la nit va continuar amb un show i animació amb totes les branques!

L’endemà al matí vam acomiadar-nos d’aquell poble i les muntanyes. Vam fer un taller record molt bonic, un fanalet que cada persona li donava el seu toc personal, i després de dinar, ja vam posar rumb a Igualada, amb moltes ganes de compartir l’experiència amb la família i amics.

No hi ha millor forma de passar uns dies de festa; compartir i créixer al costat de tots els escoltes, pensant només a passar-ho bé i no parar. Valorant aquelles petites coses que ens fan tant grans. Acabes cansat, amb rascades i blaus a les cames, però amb una sensació de felicitat que ho cura tot.

Moltes gràcies a tots els escoltes per compartir moments com aquests amb nosaltres!

Publicat a Sortides | Deixar un comentari

Celebrem la Pasqua!

Els passats dies 23, 24 i 26 de Març, l’Agrupament Escolta Torxa va celebrar la Pasqua. Els més petits, els Castors i les Llúdrigues, van trobar-se a La Carral amb els seus companys de la resta d’agrupaments del Centre Marista d’eScoltes. Els Llops i les Daines van celebrar-la a la Granja Escola i els Ràngers i les Guies a Can Bajona. Per tots, quatre dies plens de jocs, tallers i antics i nous amics; i també d’excursions pel bonic Montseny.

Els més grans de l’agrupament, els Pioners i les Caravel·les, van anar de ruta pel Montseny amb els seus companys de l’A.E. La Soca (Mataró) i A. E. Arrels (Girona) i l’AECH (Barcelona) del 27 al 31. Van fer el cim del Turó de l’Home (1712 m.) i el cim de Les Agudes (1706 m.). El darrer dia van arribar a La Granja Escola, on es van retrobar amb els altres companys que van fer una ruta diferent i van poder compartir les experiències viscudes.

Publicat a A.E.Torxa | 1 Comentari

Agrupament Escolta Torxa, 2017.

Gestionat per cmsCMS i WordPress.

HTML i CSS vàlids. Disseny i programació.